taalreizen.reismee.nl

De ervaringen van Lisa in Cambridge

Lisa (19) is afgelopen jaar op taalreis geweest naar Cambridge, Engeland. Ter voorbereiding van haar Cambridge examen, heeft zij 10 weken lang een Engelse taalcursus gevolgd. Begin dit jaar is Lisa terug gekomen en wij spraken een zeer enthousiaste Lisa, die naar eigen zeggen een fantastische en leerzame tijd heeft gehad in Engeland. We delen de ervaringen van Lisa op de talenschool in Cambridge daarom graag door middel van het interview dat we met haar hadden.

Welke cursus heb je in Cambridge gevolgd en hoe heb je die ervaren?

'Ik heb een examen voorbereiding gedaan voor CAE en CPE, omdat ik een officieel Cambridge certificaat wilde behalen. Deze heb ik namelijk nodig voor mijn vervolgopleiding. Bovendien wilde ik een uitdagende cursus volgen die ook nog eens goed op mijn CV staat.
De cursus is ontzettend goed bevallen! Hele goede voorbereiding, bekwame & bevlogen docenten en een hele fijne leeromgeving op goed niveau. Top!'

\"\"

Waarom koos je voor Cambridge en welke activiteiten kun je echt aanraden?
'Ik wilde graag Engels leren met een Brits, i.p.v. Amerikaans accent, omdat ik dat veel mooier vind. Ik was bang in Londen te verdrinken in zo\'n grote stad, dus ik koos voor iets kleiners. Cambridge leek me daarom een leuke stad en niet ver van Londen.
De talenschool organiseerde verschillende activiteiten. Ik heb aan een aantal activiteiten op school meegedaan, zoals scones maken en filmmiddagen. Erg leuk! Het is zeker aan te raden om in Londen naar een musical te gaan. Zelf ben ik helaas niet geweest, maar mijn vrienden waren super enthousiast over de organisatie en de shows.

Heb je het Engelse taalniveau bereikt dat je had verwacht?
'Absoluut! Zelfs meer dan dat. Al gauw bleek het CAE niveau iets te makkelijk en wilde ik het niveau hoger, CPE, gaan doen. Ondanks dat de school geen CPE klas had werd ik goed begeleid, o.a. met extra huiswerk en oefen toetsen. Zo heb ik toch het CPE examen kunnen maken.
Mijn verblijf bij een gastgezin is fantastisch bevallen en heeft ervoor gezorgd dat ik het echte Engelse accent heb aangeleerd. Ik ben hierdoor zoveel sneller vooruit gegaan een heb 1000 nieuwe uitdrukkingen geleerd. Bovendien was het een hele leuke 2e familie.'

\"\"

Zou je anderen aanraden deze taalreis met Travel Active te maken?
'Zeker weten! Van te voren ben ik door Travel Active goed geholpen. Vooral het persoonlijke gesprek was een geweldige hulp. De laatste informatie over de school kwam wel pas één week van te voren en dat was wel wat te laat.
De ervaring op deze school was echt super: docenten ontzettend goed, fijne sfeer, goede begeleiding en een mooi gebouw. Cambridge is een heerlijke stad, waar ik veel ontzettend goede vrienden heb gemaakt waar ik nog steeds contact mee heb. Het gastgezin was geweldig en ik heb mijn vriendje ontmoet. Een echte aanrader!!'

Wil je meer weten over de ervaringen van Lisa? Bekijk dan ook de reismee die zij tijdens haar reis bijhield. Meer informatie over de taalreis die Lisa heeft gedaan vind je hier.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active