taalreizen.reismee.nl

Vakantie, Studeren, Werken en...Genieten! Suzet weet er alles van!

Suzet ging met het Taalreizen Programma van Travel Active Spaans leren in Guatemala. Lees hier haar ervaringen:

Vakantie, Studeren, Werken en...Genieten! Suzet weet er alles van!

Voorbereidingen
Eigenlijk was ik nog helemaal niet bezig met het plannen van mijn zomervakantie toen ik op de onderwijsbeurs in Groningen liep. Ik was gewoonweg op zoek naar een nieuwe studie! Totdat ik Travel Active zag staan en ben eens gaan informeren. Al snel kwam ik er achter dat ik een nieuwe taal wilde gaan leren: Spaans in Guatemala!

Dus nadat ik me had aangemeld, me had ingeënt en allerlei andere voorbereidingen had getroffen kwam ik na een lange vlucht dan eindelijk aan in Guatemala. Ik kom terecht in een heel erg leuk, maar groot gastgezin. Drie weken lang ben ik de enige (buitenlandse)student in het gezin en zodoende kan mijn familie mij bij van alles helpen, zoals mijn huiswerk! Mijn eerste week op school is wel wennen. Vooral de eerste dag vind ik erg spannend, maar ik ontmoet daar veel leuke mensen waarmee ik buiten schooltijd ook veel afspreek. Bijv. samen naar de bioscoop en op zondag samen uit eten!

Gelukkig kom ik in een leuk en gezellig klasje met twee andere meiden uit Zwitserland en Japan. Na drie dagen blijkt dat ik niet op het goede niveau zit en kom ik terecht in een andere klas!

Ook organiseerde de school verschillende activiteiten. Zo krijg ik een rondleiding door een ziekenhuis, waar gehandicapte mensen liggen van verschillende leeftijden. Dit grijpt mij erg aan en daarom heb ik ervoor gekozen me aan te melden als vrijwilliger voor een paar dagen. Ik kom terecht op een groep met tieners. Zij liggen allemaal in bedjes met hele hoge spijlen en hebben verder de hele dag niets te doen. Mijn taak was dan vooral deze kinderen bezig te houden, maar er was geen speelgoed of iets dergelijks, dus aan het eind van de middag was het moeilijk nog iets nieuws te verzinnen voor deze kinderen!

Excursies
Voor ieder weekend plan ik een excursie. Lekker reizen door het land! Zo heb ik kunnen genieten van de mooie uitzichten vanaf de tempels in Tikal, een erg actief weekend in Coban (waar ik een berg beklim, van een watervalletje spring en zwemmend door een donkere grot kom) en een leuke, gezellige boottocht op het Meer van Atitlan! Hier heb ik twee dorpjes mogen bezoeken. In 1 van de dorpjes mogen we een huis van de Maya's van binnen bekijken. Dit vind ik erg bijzonder, vooral als ik zie dat er in het keukentje eigenlijk niets staat op wat matjes om op te zitten en een klein fornuisje na!

Terugblik
Ik logeerde in een ontzettend leuk gastgezin en ook het eten was altijd erg lekker, maar de tijd vliegt als je het leuk hebt, dus voordat ik het wist zat ik in het vliegtuig terug naar Nederland! Op de terugreis heb ik erg lang moeten wachten op het vliegveld van Mexico en toen wilde ik heel graag dat ik weer thuis was, maar het wachten ben ik gauw vergeten, want nu ik weer thuis ben kom ik erachter dat ik mijn leventje daar toch erg mis!

Groetjes,

Suzet Heikens

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active