taalreizen.reismee.nl

Column: Anke op Taalreis in New York (week1)

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste verhaaltje uit New York! Zondag 15 augustus was het dan zo ver en vertrok
ik helemaal alleen voor 5 weken naar New York. Afscheid nemen bleek moeilijker dan
verwacht, maar gelukkig was de vlucht prima. Eenmaal aangekomen op JFK moest ik door de
douane, paspoort controle etc. Ik was best nerveus omdat ik had gehoord dat ze erg streng zijn
en ik bang was dat ik misschien niet alle documenten goed geregeld had, maar gelukkig viel
dat allemaal reuze mee! Op JFK heb ik een shuttle-service taxi geboekt naar de residentie.
Samen met 7 anderen gingen we op weg naar Manhattan. Op sommige plaatsen had je al een
mooi uitzicht over Manhattan. Het was perfect geregeld want ik werd mooi voor de deur van
de residentie afgezet. Binnen kon ik gelijk kennismaken met mijn kamergenootje, een Duits
meisje dat in New York werkt. Moe van de reis en de eerste indrukken ben ik vroeg naar bed
gegaan.

Maandag moest ik gelijk vroeg op om op tijd op school te zijn. De school is erg netjes en
met goede computerruimtes etc. We moesten eerst een test maken, waarna je engels-niveau
werd bepaald. In de pauze leerde ik een Oostenrijks meisje kennen, waarmee ik gelijk wat ben
gaan eten. We liepen over 7th avenue richting Times Square en kwamen gelijk op allemaal
bekende plaatsen, zoals Broadway en Macy’s. Macy’s is het grootste warenhuis ter wereld en
geloof me, wanneer je binnen bent geloof je dat gelijk!
Na de pauze ging de introductie verder met uitleg over het programma, de regels van school
en het activiteiten programma. ’s Avonds ben ik samen met het meisje uit Oostenrijk gaan
eten in Soho. Jammer genoeg regende het, dus we hebben niet veel van Soho gezien. Toen
het eenmaal droog en donker was zijn we nog een keer naar Times Square gegaan, om de
lichtreclames te bekijken. Het zijn er serieus zoveel dat je niet weet waar je kijken moet!
Tijdens mijn eerste dagen in New York heb ik trouwens wel een stuk of 10 limousines gezien.
Die rijden hier echt regelmatig rond. Ik ben elke keer weer benieuwd wie er in zal zitten.

De derde dag had ik mijn eerste lesdag. Ik zit in een klas met veel Europeanen. Ze spreken
allemaal vrij goed Engels, dus de les bestaat uit veel discussiëren met soms bijvoorbeeld
een luisteropdracht. Onze leraar zit de hele tijd grappen te maken over Europeanen, de bio-
industrie, horrorfilms, dus dat levert natuurlijk leuke discussies op!
’s Avonds ben ik samen met het meisje uit Oostenrijk op de Staten Island Ferry geweest.
Deze trip was georganiseerd vanuit school en gelukkig gratis (een uitzondering in NY,..).
Hier hebben we de nodige foto’s gemaakt, want je had mooi uitzicht over de skyline en het
vrijheidsbeeld. Na de boottocht zijn we nog even naar Macy’s geweest (och, waarom niet) en
vervolgens gaan eten in een gezellig eetcafé.

Woensdagochtend was ik opnieuw vroeg op om naar school te gaan. De jetlag is nog steeds
niet helemaal weg, want ik sta om 6 uur ‘s ochtends klaar wakker naast mijn bed. De weg
naar school had ik deze keer zo gevonden, maar de reis duurde toch iets langer dan verwacht.
Met als gevolg dat ik geen tijd meer had om onderweg ontbijt te kopen, dus ik moest wachten
tot de pauze. ’s Middags ben ik samen met het meisje uit Oostenrijk en een Zwitsers meisje
uit mijn klas Sushi gaan eten Soho. Super lekker en in tegenstelling tot in Nederland erg
goedkoop!
Vanavond heb ik met een meisje en twee jongens afgesproken om naar een bar te gaan. Dat
wordt vast gezellig, al kunnen we het natuurlijk niet te laat maken, want morgenochtend moet
ik om kwart voor 8 weer de deur uit.

Groetjes,
Anke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active