taalreizen.reismee.nl

Column: Anke op Taalreis in New York (Laatste week)

Hee Allemaal!!!

Hoe gaat het met jullie? Mijn laatste weekje NY is voorbij gevlogen.. Als je weet dat je aankomend weekend naar huis gaat, plan je je week toch anders in. Wat wil ik nog allemaal doen voordat ik naar huis ga? Wanneer zal ik mijn spullen pakken? Heb ik alle cadeautjes bij elkaar? De laatste week blijkt al snel veel te kort!

Mijn laatste schooldag was erg gezellig. We hebben nog een hoop e-mail adressen uitgewisseld en facebook-vrienden gemaakt. Ook moesten we een enquête invullen over school, de accommodatie en je reisbureau. Gelukkig kon ik overal positieve dingen schrijven. Vooral mijn leraar was top. Hij was erg grappig en positief, zorgde ervoor dat iedereen meedeed aan de discussies en corrigeerde ondertussen wel je grammaticale of uitspraak fouten.

Vrijdagavond en ik samen met een paar meiden van school de kroeg in gedoken voor de laatste NY-cosmo’s. Erg lekker en dankzij happy hour helemaal niet duur!Het werd een supergezellige avond, met heel veel leuke foto’s.

Toen we naar huis wilden bleek helaas dat de metro het laatste stuk niet reed in verband met werkzaamheden. Er reden pendelbussen die op alle stations zouden stoppen. Althans, dat was de bedoeling. Bij sommige haltes riep de buschauffeur de halte zo laat om, dat mensen te laat waren om te drukken! We zijn dus maar een halte eerder uitgestapt, zodat we ook zeker op tijd de bus uitkonden en niet per ongeluk midden in Harlem belanden.

Zaterdag ben ik mijn koffers gaan pakken. Stiekem erg veel werk, want na 5 weken heb je je kamer toch behoorlijk ingericht met jouw spullen. En het is moeilijk om zonder weegschaal in te schatten hoeveel je koffer weegt, terwijl dat voor het vliegveld natuurlijk wel belangrijk was. ’s Avonds heb ik met mijn kamergenootje wat eten gehaald en hebben we in de tv-kamer gezellig gekletst. En toen maar vroeg naar bed, want zondag werd een lange dag! ’s Ochtends heb ik afscheid genomen van mijn kamergenootje en haar nog blij gemaakt met mijn waskaart en kortingsbonnen die ik verzameld had. Een jongen van school zou dezelfde dag ongeveer hetzelfde tijdstip vliegen, dus gelukkig konden we samen naar het vliegveld. We besloten om maar gewoon met de metro te gaan, want hoewel het een heel gesjouw was om bij het station te komen, was het natuurlijk wel de goedkoopste oplossing. En de verbinding is erg goed! Op het vliegveld hebben we samen geluncht waarna we allebei naar onze eigen terminal moesten. Alles bij elkaar heb ik de laatste drie dagen van heel wat mensen afscheid moeten nemen.

De vlucht was weer prima. Ik vloog NY-tijd ’s avonds, maar in Nederland was het inmiddels al nacht, dus ik heb toch maar geprobeerd wat te slapen.

Op het vliegveld stonden mijn ouders en mijn vriend me al op te wachten. Ik was superblij om ze weer te zien! Wel was ik super moe van de reis en een beetje dutten in het vliegtuig was toch niet echt voldoende. Thuis werd ik lekker verwend met heerlijk Hollands eten in normale porties. Ik heb wel nog een dag of 4 een behoorlijke jetlag gehad, maar het is toch grappig hoe snel je thuis weer went. Na een halve dag lijkt NY alweer heel ver weg.

Al met al was het een top reis. Het was een ervaring om nooit te vergeten. New York is een super stad, waar zoveel te zien en te doen is dat je nooit uitgekeken raakt. Hopelijk kan ik dan ook snel een keertje terug!

Dikke kus Anke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active