taalreizen.reismee.nl

Column: Anke op Taalreis in New York (week2)

Mijn tweede schoolweek zit er alweer bijna op. Deze week hebben we een ander onderwerp dan vorige week en een sinds dinsdag zitten er een aantal nieuwe mensen in onze klas. Gelukkig hebben we na school en in het weekend genoeg tijd om de stad in te gaan.

Zaterdag ben ik samen met een meisje van school gaan winkelen. Daarna hebben we een take-away lunch gekocht en zijn we naar Central Park gegaan. Het weer was super, dus we konden lekker in het gras relaxen. ’s Avonds ben ik met een aantal klasgenootjes gaan eten bij een Koreaans restaurant. New York blijkt echt een wereldstad, want ik eet elke dag bij een restaurant uit een ander deel van de wereld. Van Spaans tot Japans en van Italiaans tot Mexicaans. En het is elke keer weer afwachten wat je krijgt. Sommige restaurants, zoals de meeste Thaise restaurants aan 9th avenue zijn van goede kwaliteit voor weinig geld. Maar de restaurants rondom Times Square zijn vrij duur in vergelijking met wat je krijgt.

Na het eten ben ik met mijn klasgenootjes de kroeg ingedoken voor mijn 1e NY cosmopolitan. Super lekker en goedkoop!

Vanaf zondag was het weer helaas slecht. Het heeft van zondag tot en met woensdag bijna de hele tijd geregend, dus wat kun je dan doen? Veel restaurantjes en warenhuizen in!

Dinsdagmiddag ben ik samen met een jongen en meisje van school naar het WTC terrein geweest. Het is raar dat je in eerste instantie niets ziet van de aanslagen van 11 september. Het is gewoon Ă©Ă©n grote bouwput, waar ze bezig zijn een gigantische nieuwe wolkenkrabber te bouwen. Wanneer je verder kijkt zie je wel op plaatsen foto’s en memorials hangen. Ook stonden er op verschillende plaatsen gidsen die groepen toeristen de verhalen rond 11 september vertelden. Vlakbij de plaats waar de Twin Towers stonden is de St. Pauls Chapel. Deze kapel werd na de aanslagen een plaats waar de reddingswerkers en vrijwilligers konden eten en slapen. Nu is het een gedenkplaats. Het is erg indrukwekkend om de foto’s van de slachtoffers te zien en de verhalen en briefjes van nabestaanden te lezen.

Dinsdagavond leek het wat op te klaren, dus we besloten de Brooklyn Bridge op te gaan. Maar nadat we wat hadden gegeten, begon het weer behoorlijk te regenen (oftewel het regende gewoon super hard!). De wandeling over de Brooklyn Bridge komt dus een andere keer!

Woensdag was het weer nog steeds niet beter, dus samen met een klasgenootje ben ik naar de film geweest. De bioscoop was niet alleen groot, het was New York en Times Square groot! Ik geloof dat er 25 zalen waren, dus we hebben twee keer de weg naar onze zaal moeten vragen! Bij een film hoort natuurlijk frisdrank en popcorn. We bestelden “two small soda’s” en “a small popcorn”. Check op de foto wat de Amerikanen bedoelen met ‘small’!!

Groetjes,
Anke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active