taalreizen.reismee.nl

Ruurd vertrok naar New York City voor een taalreis

Een taalreis in New York City!
In april ben ik, door te zoeken op internet, beland bij een voorlichting van Travel Active over Taalreizen. Na de voorlichting word ik erg enthousiast over de talencursus in New York. Na een gesprekje met een oud-deelnemer hak ik de knoop door. Ik ga naar New York samen met een vriend uit Nederland, voor 2,5 week!

Op zondag 6 augustus vertrek ik dan om 13.25 uit Amsterdam. De reisduur van de vlucht is zo`n 8 uur en om 16.00 uur kom ik aan op New Ark (vliegveld 30km vanaf Manhattan). Wanneer ik aankom, denk ik “wat nu”, maar als ik eenmaal naar buiten ga, staan de Yellowcabs al klaar om me naar Manhattan te brengen. Als ik dan die hoge skylines vanuit het raampje zie, denk ik bij mezelf “WOW, dit heb ik toch maar even gedaan”. We rijden door het centrum heen en ik kijk m`n ogen uit, alles wat ik zie, herken ik uit films.

Eenmaal aangekomen bij de residence Manhattan School of Music, stap ik uit en zoek ik de kamer op. Ik ga nog even snel wat eten en daarna op bed want ik ben moe van al dat gereis.

De volgende ochtend moet ik een test doen. Waarop ik getest word is hoe goed ik ben in het beheersen van de Engelse taal. Ondertussen maak ik gelijk al goed contact met de internationale medestudenten die de test ook afleggen en merk dat de leeftijd varieert van 18 tot 30 jaar. `s Middags krijg ik de uitslag en ben ik ingedeeld op gemiddeld niveau.

Het is woensdag. Ik ga samen met wat studenten van de school op excursie naar de Brooklyn Bridge. We lopen vanaf het schoolgebouw naar de brug, lopen erover, maken veel foto’s en halen een lekker ijsje. `s Avonds praat ik nog even na met andere studenten in de lobby van de residence over de gebeurtenissen van die dag.

De volgende dag krijg ik in de klas een opdracht om elkaar te interviewen. Ik houd een interview over wie ik ben en wat ik doe in m`n dagelijks leven en vraag ook andere studenten wat zij doen. `s Middags krijgen we nog les over de grammatica. `s Nachts ga ik nog even om half 2 naar Times Square en kijk m`n ogen uit naar al die flitsende, gekleurde lichten.

In het weekend ga ik naar Long Beach; het is uurtje reizen vanaf Manhattan. Ik reis dwars door Brooklyn en het valt me op dat dit vooral een woongedeelte van New York is. Bij aankomst neem ik een duik in de Atlantische oceaan. `s Avonds ga ik nog even ergens wat drinken in een café samen met wat studenten, we krijgen een gratis drankje van de barman.

De laatste dag van de talencursus maak ik nog even een groepsfoto, zodat ik later nog eens na kan genieten van m`n klasgenoten en de cursus. Ik vraag om hun mailadres en zeg dat ik contact blijf houden. Ik vind het leuk dat ik er veel nieuwe vrienden bij heb.

Na 2,5 weken zit het er dan weer op en vlieg ik terug naar Nederland en kijk ik terug op fantastische reis naar New York: een van m`n bijzonderste vakanties van m`n leven!

Groetjes,

Ruurd

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active