taalreizen.reismee.nl

New York was een 'great experience' voor Theo

A ‘’great experience’’ is hoe ik mijn reis naar New York van afgelopen zomer kan omschrijven.

Ik liep al een aantal jaren rond met het idee om eens een reis naar New York te maken. Het leek me geweldig om een keer tussen de hoge gebouwen, yellow cabs en die dikke Amerikanen te lopen. Toen ik toevallig op de site van Travel Active terechtkwam, las ik een artikel overtaalreizen Engels in New York. Het leek me een geweldige manier om mijn Engels wat bij te spijkeren, en om de stad van mijn dromen eens te bezoeken. Een klasgenoot van mij zag dit ook wel zitten en we besloten om voor tweeënhalve week naar New York te gaan waarvan 2 weken op Engelse les.

Zondag 6 augustus is het dan eindelijk zover. Ik vind het extra spannend, omdat ik nog nooit eerder gevlogen heb. Na een lange vlucht van 8 uur en wat turbulentie later, land ik veilig op Newark Airport vlakbij New York. Meteen word ik overrompeld door yellow cabs, smoglucht, hoge gebouwen en fast food. Ja, ik ben nu echt in New York!

Echt tijd om uit te rusten is er niet, want de volgende morgen moet ik vroeg beginnen met de Engelse les. Eerst wordt er een niveautest afgelegd waarbij je schrijf -, luister - en spreekvaardigheid worden getoetst. Uit de uitstag blijkt dat ik het niveau high intermediate (hoog gemiddelde) heb. Daarna word ik in een klas gedeeld. Ik heb klasgenoten uit de hele wereld. Het leuke is dat iedereen Engels spreekt met een ander accent.

De lessen worden op een hele leuke en creatieve manier gegeven. Zo vinden de lessen niet alleen plaats in de schoolbanken, maar ook buiten school in Central Park. De lessen duren van 1 uur tot half vijf `s middags.

Buiten de school uren om probeer ik zoveel mogelijk ‘’highligts’’ van New York te zien. Ik ga onder andere naar Empire State Building, American Museum of Natural History, Statue of Liberty en Ground Zero. Vooral Ground Zero heeft een grote indruk op mij gemaakt. Het is een raar gevoel om op de grond te lopen waarop in 2001 duizenden mensen de dood vonden. Ze zijn nu bezig met de werkzaamheden aan de ‘Freedom Tower’. Deze toren zal aan Ground Zero weer een nieuw gezicht geven.

Het uitgaansleven in New York is zeker de moeite waard. Ik bezoek een aantal leuke bars en disco’s met een paar leuke dames uit mijn klas. Waar ik aan wennen moet, is dat je in bars ook nog eens een tip ( fooi) ‘’moet’’ geven boven op de normale kosten van een consumptie.

In een van de laatste dagen vereer ik het pretpark Six Flags Great Adventure met een bezoekje. Dit park ligt ongeveer 40 km buiten New York en bezit de hoogste en snelste achtbaan ter wereld. Ik als echte rollercoaster freak moet daar natuurlijk een ritje in maken. Na ‘’vele uren’’ wachten neem ik plaats in een karretje dat mij vervolgens in 3,5 seconden naar 206 km/u brengt en 139 meter omhoog schiet. Vervolgens val ik weer 139 meter terug naar moeder aarde. Je hebt 30 seconden een geweldige adrenalinestoot!

Er is een tijd van komen, en er is een tijd van gaan. Ik zit in het vliegtuig terug naar Nederland en ben een grote ervaring rijker. Ik zat in een geweldige klas waar ik nog steeds contact mee heb. Het was heerlijk om eens te proeven aan de Amerikaanse cultuur.. Ze zullen mij daar zeker nog wel weer eens terugzien.

Greetings,

Theo Galama

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active