taalreizen.reismee.nl

Medewerker Marjolein bezocht een talenschool in Italië

Met het Taalreizen programma van Travel Active behoort nu ook Italiaans leren tot de mogelijkheden. Marjolein bezocht de talenschoolvan Florence.

Benvenuto in Bella Italia!

Florence, gelegen aan de sprankelende rivier de Arno, met zijn prachtige domtoren die boven de vele kleurrijke Italiaanse gebouwen uitsteekt, de pizza geur die je op elke hoek van de straat tegemoet komt en met de vele galerijen met kunstwerken uit de Renaissance. Nergens anders in Italië bevinden zich zoveel gebouwen en kunstwerken uit de Renaissance tijd. Kortom, de ideale plek om Italiaans te leren én tegelijkertijd cultuur op te snuiven onder het genot van een heerlijk écht Italiaans ijs!

Tijdens een vakantie in Italië had ik de kans om eens met eigen ogen de talenschool in Florence te bekijken, en aangezien Travel Active het erg belangrijk vindt om goede kwaliteit en informatie te bieden aan alle deelnemers, liet ik die kans niet lopen!

De talenschool waar Travel Active in Florence mee samenwerkt ligt in hartje Florence, op loopafstand van het bekende Santa Maria Novella treinstation. Ik werd letterlijk met open armen ontvangen door de Daniela Chiodi, directrice van de talenschool in Florence, en werd rondgeleid en aan iedereen op de talenschool voorgesteld. Het hele team is fantastisch en allemaal even vriendelijk en hulpvaardig. ‘What we feel is very important is to give a personal touch and personal attention to each different student who studies at our language school', werd mij vaak gezegd. Deze worden, samen met de enthousiastheid en vriendelijkheid van het team, gaven het mij een fijn gevoel te weten dat al onze deelnemers ter plekke in goede handen zijn!

Naast het gedreven team, is het schoolgebouw ook prachtig. De klaslokalen bevinden zich op verschillende verdiepingen. Er zijn zo'n 17 lokalen voorzien van airconditioning, die bijna allemaal op een balkon rondom een gedeelte van het gebouw uitkomen. Vanaf het balkon heb je prachtig uitzicht op de domtoren van de Santa Maria del Fiore die uitsteekt boven het centrum.

Er is een kleine binnentuin waar op de eerste dag van een taalcursus de oriëntatie wordt gehouden, maar waar op dat moment studenten lekker in de schaduw aan het studeren waren. Er zijn op de talenschool enkele computers aanwezig met internet, en er is zelfs een wireless internet verbinding door de school, altijd handig!

Daarnaast is er een ‘student service desk' waar je als student met al je vragen terecht kunt, en waar ze met veel plezier allerlei verschillende activiteiten voor de studenten te organiseren. Op deze manier kun je naast je taalcursus Italiaans, makkelijk je medecursisten leren kennen, en vooral ook de échte Italiaanse cultuur opsnuiven. Boek een excursie naar Pisa, Venetië of Cinque Terre (een must!), bezoek een opera in Verona of een van de vele kunst galerijen, of kom gezellig naar een film- of pizza avond in de stad!

Op prikborden in de gangen van de talenschool hangen de verschillende schema's van activiteiten die de talenschool organiseert die week. Een leuke manier om ook buiten je lessen Italiaans te oefenen!

Wil je liever zelf op stap gaan door Florence is dit ook goed te doen. Op zo'n 10 tot 15 minuten loopafstand sta je op de Piazza San Giovanni een dik ijs te eten! Beklim de Campanile om te genieten van het mooie uitzicht over de stad, bezoek eens de prachtige tuinen ‘Giardino di Boboli' van het Palazzo Pitti, of struin tussen de juwelierszaakjes over de Ponte Vecchio. Een must is een bezoek aan het Piazzale Michelangelo met een prachtig uitzicht over Florence aan de Arno!

Tijdens je taalcursus kun je verblijven in een gedeeld appartement, waarbij je verblijft in een 1-persoonskamer en de woon/eetkamer, keuken en badkamer deelt met andere bewoners. De appartementen liggen altijd in het centrum van de stad. Een andere optie is het leven in een écht Italiaans gastgezin! Verblijf in een gastgezin is dé manier om het échte Italiaanse leven te leren kennen!

Volg eens een taalcursus Italiaans en leer Florence en Italië met andere ogen kennen! Je zult genieten van de mensen, de cultuur, de gebouwen, her heerlijke eten en vooral van de geweldige ervaring! Onze talenschool zal je in ieder geval met open armen verwelkomen, en ik zal je vooraf goed begeleiden en informeren!

Ciao, Marjolein