taalreizen.reismee.nl

Column: Anke op Taalreis in New York (week4)

Hoi allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel! We zijn gewoon alweer een druk en vol gepland weekje verder. Het was een hele leuke week waarin ik van alles heb gedaan! Donderdag begon de New York Fashion week. Samen met twee meisjes van school ben ik naar Lincoln Center gegaan, waar s avonds de opening zou zijn. Er was behoorlijk wat pers aanwezig en gelijk al zagen we Ellen DeGeneres een introductiepraatje voor de camera houden. Helaas bleek dat achteraf het meest spectaculaire wat we te zien zouden krijgen, dus na een aantal uurtjes verkleumd buiten wachten zijn we maar een lekker warm restaurantje ingedoken.

Vrijdag kregen we een soort van tweede kans, want het was Fashions Night Out. Door de hele stad waren er in winkel evenementen. Er was live muziek, kortingsacties en heel veel celebrities. Vrijdag hadden we meer geluk en we hebben heel wat bekende mensen gezien. Om er een paar te noemen: P. Diddy, Tommy Hilfiger, Adriana Lima, de Nederlandse Doutzen Kroes, Victoria Beckham, Kanye West en Nicole Richie. En toen we net hadden besloten dat het een hele leuke avond was, maar dat het tijd werd voor wat te eten en te drinken, zagen we buiten Heidi Klum nog net voor ons uit lopen! Dat maak je in Nederland natuurlijk niet zo snel mee!

Zaterdagochtend heb ik de trein naar Long Island gepakt. Een nicht van me is getrouwd met een Amerikaanse man en woont al een aantal jaartjes met man en kinderen vlak bij New York. Nu ik dus hier ben is het dus super leuk om een weekendje op familiebezoek te gaan. Het trein-systeem is heel makkelijk, dus ik had het snel gevonden. Wel had ik bijna een duur peak (spits) kaartje gekocht, maar een Amerikaanse man zag dit en zei dat ik op zaterdag geen spits kaartje nodig had. Dus dit scheelde me weer een aantal dollars J. ’s Middags ben ik samen met mijn nicht en haar oudste dochter van 5 naar een verjaardagsfeestje geweest. Echt Amerikaans, in een afgehuurde hal vol met luchtkussens en stormbanen genaamd ‘Bouncing and Sliders’ en na afloop pizza and lemonade. Heel wat anders dan de Nederlandse speurtochten en frietjes. Maar ik weet niet wat voor de kinderen leuker is,.. Later zijn we nog even lekker naar het strand geweest. Uitwaaien en zonnen onder het oog van de lifeguards.Zondagochtend kreeg ik een lekker Nederlands ontbijt, met boterhammen met Gouda kaas en hagelslag en een gekookt eitje! Oeh, wat heb ik dat gemist, haha! Na het ontbijt zijn we naar de Bronx Zoo gegaan. Gek om te zien dat zo’n mooie grote dierentuin midden in een wijk ligt waar veel tralies voor de ramen hebben. De kinderen vonden het natuurlijk super leuk en ik zelf ook!

Toen ik weer terug in het appartement was, was mijn nieuwe kamergenootje ook al gearriveerd. Mijn vorige kamergenootje was 2 weken geleden al naar huis gegaan, dus ik heb 2 weekjes het rijk voor me alleen gehad. Het was dus even spannend wie mijn nieuwe kamergenootje zou worden, maar gelukkig is ze heel aardig en we hebben al gezellig zitten kletsen.

Nu is mijn laatste weekje op school alweer begonnen. De komende dagen ga ik dus nog maar even snel alle dingen doen die nog op mijn lijstje staan. Zo ben ik vandaag even langs het huis van Carry Bradshaw uit Sex and the City gelopen. En ik moet natuurlijk nog cadeautjes kopen voor als ik thuis kom, wat trouwens makkelijker gezegd dan gedaan is, want er is zoveel keus dat je gewoon niet meer weet waar je moet beginnen met zoeken! Dus dat wordt nog even shoppen, vervelend hè. Nog maar eventjes genieten van deze week, want voor ik het weet zit ik alweer in het vliegtuig.

Reacties

Reacties

Claire Farla

Dag Anke,

Met veel plezier heb ikjouw collums tot nu toe gelezen.
Je zult wel denken "wie ben jij dan"? "
Zelf vertrek ik 30 oktober voor 6 weken op taalreis naar NYC!
Na het lezen van jouw verhalen heb ik erg nog meer zin in.
Ik wens je nog een aantal fijne dagen toe daar in de states. En hoop dat je een hele mooie herinnering hebt aan deze tijd.
(Nou wie weet kun jij straks mijn verhalen weer volgen.)

Groet Claire Farla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active